Hoppa till huvudinnehåll

Felanmälan

Som hyresgäst hos oss kan du anmäla ett fel på tre olika sätt.

Lokalhyresgäst

Tänk på att du som lokalhyresgäst själv förväntas åtgärda en del fel som uppstår, detta är oftast angivet i ditt lokalkontrakt. Om något fel åligger oss som hyresvärd att åtgärda vill vi gärna att du anmäler så fort du hittar något som är trasigt.

Tänk på att endast rapportera ett fel per felanmälan, rapportera t.ex. aldrig fel på vitvara, eluttag eller fönster på samma felanmälan. Detta för att rätt tekniker ska kunna hantera felet.

När blir din felanmälan åtgärdad?

Vi jobbar alltid för att åtgärda inkomna felanmälningar så fort det är möjligt och har som målsättning att du som hyresgäst skall antingen få ditt fel åtgärdat eller erhållit återkoppling inom maximalt två veckor.

Fel av större dignitet kräver ibland att vi behöver beställa material eller anlita en extern entreprenör, då kan ditt ärende ta lite längre tid att få åtgärdat. I så fall kommer vår handläggare kontakta dig för att hålla dig uppdaterad i ärendet.

Eftersom vi oftast vill ta kontakt med dig som hyresgäst innan vi kommer och åtgärdar felet är det viktigt att du lämnar rätt kontaktuppgifter och är nåbar, om vi mot allt förmodan inte får kontakt med dig, kommer vi efter tre försök vid tre olika tillfällen att avsluta ditt felanmälan.

Akuta fel utanför kontorstid

Skulle ett akut fel uppstå utanför ordinarie öppettider kontaktar du vår Fastighets- och störningsjour, du finner telefonnummer till detta under Kontakt på vår hemsida.